DOPRAVA
Není na co čekat, doprava je v Krumlově velké téma. Je nutné schválit nový územní plán a zahájit jednání s Jihočeským krajem a státem.
Nové vedení města musí být připravené, iniciativní a aktivně konat.
TAKTO NE! – stávající územní plán

TAKTO ANO! – návrh nového územního plánu

LEGENDA

SLIBOVALI VÁM OBCHVAT
Největší dopravní problém nezpůsobuje ani tak doprava vytvářená turistickým ruchem, ale historicky nešťastné rozhodnutí, v jehož důsledku byla každodenní potřeba nakoupit si základní potraviny soustředěna do jediného místa – obchodní zóny Domoradice. Nikoho tehdy nenapadlo, že nepůjde o zónu pouze městského, ale okresního významu se všemi negativními dopravními důsledky.
V dopravě máme jasno, není na co čekat. Zatímco vám někdo v roce 2018 sliboval vybudovat obchvat, my jsme iniciovali první kroky a prosadili strategická dopravní řešení do návrhu nového územního plánu. Těmi jsou:
MĚKKÁ OPATŘENÍ
Měkká opatření jsou financovatelná městem a realizovatelná v kratší době. Naše město musí být městem docházkových vzdáleností, a to znamená lokální obchodní centra v každé městské části tak, aby byla v místě pokryta běžná každodenní potřeba.
Centra nemůže budovat město, ale musí vytvářet podmínky pro jejich vznik a podporovat je. Doprava směřující z městských částí i přilehlých obcích do obchodní zóny v Domoradicích poté výrazně oslabí. Dalšími měkkými opatřeními mohou být takzvané „chytře“ řízené světelné křižovatky apod.
TVRDÁ OPATŘENÍ
Tvrdá opatření budou spolufinancovaná městem, Jihočeským krajem a státem. Společně budeme prosazovat realizaci „jihovýchodního obchvatu a severní tangenty“. Díky našim kandidátům byl již učiněn nutný první krok a tím je zmíněné zanesení trasy obchvatu a tangenty do návrhu nového územního plánu. Pozitivním přínosem jihovýchodního obchvatu bude odvedení velké části dopravy od Přísečné směrem Kaplicko, Horní Brána, Plešivec a Větřnínsko. Parkoviště P2 – P5 budou snadněji i rychleji přístupná z tohoto směru. Málo se hovoří o tom, že Porákův most je jediné kapacitní propojení města přes Vltavu. Havárie Porákova mostu znamená téměř totální kolaps dopravy ve městě. Jihovýchodní obchvat poskytne rovněž potřebnou alternativní trasu na druhý břeh.
Prosazování jihovýchodního obchvatu znamená, že Město odmítne jako dopravně nevhodné řešení výstavbu tunelu, protože neřeší fatální dopravní problémy křižovatek u Nodesa a U Trojice.
Severní tangenta nově dopravně obslouží průmyslovou zónu, lokalitu budoucí výstavby Pod Liščí horou, městské části Za Nádražím, Vyšehrad, Nový Dvůr (kasárna) a Vyšný. To povede k dalšímu snížení dopravní zátěže křižovatky NODES, ulic Budějovická a Pod Kamenem. Severní tangenta také řeší i obávané navýšení dopravy v lokalitách Vyšehrad a Za Nádražím spojené s návrhem výstavby Nového Dvora.